Tananyag adaptáció az integráló óvodában
#tartalomadaptalas #tananyagadaptalas
Az óvodapedagógusok mondták, hogy döntsem el, Máté részt vesz e ebben, milyen formában(Nem volt sok időnk az egészre. Tudtam, hogy Máté amúgy is érdeklődik az ilyen típusú tanulás iránt, szeret érdekes dolgokat hallgatni állatokról, növényekről stb.szokott dokumentumfilmeket nézni, vannak gyerekenciklopédiái, szóval az volt az intuícióm, hogy a tartalom motiváló lesz.
Nem ragozom hosszan a történetet, elég kacifántos lett a kivitelezés, mert minden elromlott, ami elromolhat
(volt egy pont, amikor a kék bálna majdnem pink bálna lett...)
Végül nagy jutalmat ajánlottam neki, rajzoltam egy kis forgatókönyvet arról, mi a feladat, és mi az elvárás. Mondtam neki, hogy eldöntheti, hogy akarja e, vagy sem. Azt mondta, hogy megcsinálja. (Mivel tudtam, hogy ez egy nagy kihívás, és a tartalom úgy is a fejében lesz, ha ő semmilyen formában nem mutatja be, így mondtam neki, hogy az utolsó pillanatban is dönthet úgy, hogy nem prezentál...csak akkor nyilván a beígért jutalom elmarad). Az volt a koncepció, hogy nem beszél, és nem kell kimenni a többiek elé. Kérdések köré szerveztem a témát, és képhangsúlyos kártyákat gyártottam a válaszokról. A plakát kint volt a csoport előtt, amin a kérdések szerepeltek. A válaszkátyákkal egy mappa Máté ölébe volt. Az óvodapedagógus felolvasta a kérdést, Máté pedig a válaszkártyát kiragasztotta a plakátra a kérdés alá, aminek a tartalmát szintén felolvasta a pedagógus.
Megcsinálták, részt vett úgy, ahogy tudott a feladatban. A végeredményben ugyanazt nyerte, mint a társai. A cél az ismeretszerzés volt, és ezt abszolválta. Volt jutalom az oviban is, és tőlem is megkapta, amiben megállapodtunk. Happy end.
A célt mindegyik gyerek esetében elérték, csak az ùt volt más.
Ilyesmi lenne az integráció lényege.
És ehhez a fenti példához nem a legfontosabb a specifikus tudás. Ehhez például elég az emberség, nyitottság és a rugalmasság.



Megjegyzések
Megjegyzés küldése