Ki vagyok? Mi vagyok? (Boldizsár!...Király vagyok!)
Ki vagyok? Mi vagyok?
(Boldizsár!...Király vagyok!)
Pályakezdő gyógypedagógusként egy úgynevezett
“második esély” alternatív középiskolában dolgoztam. Ide azokat a fiatalokat
vártuk, akik valamilyen okból kikerültek a közoktatásból. Válogatott klassz,
zsivány csapat volt minden osztályközösség. A fiataloknak megvoltak a maguk
különlegességei ugyanúgy, ahogy a kihívásaik is, melyek az egyéni életútjaikból
fakadtak. Ekkor kezdtem megérteni, megtapasztalni és tanulni azt, hogy a
leghangosabb, legextrovertáltabb emberek lehetséges, hogy átlagon felüli traumáikat,
szorongásukat leplezik a viselkedésükkel.
Az
iskola egyik ikonikus figurája az ottlétem második évében csatlakozott a
tanulók közé. Magas, langaléta, irtó harsány fiatal srác, akit nagyon hamar
megismert minden társa és oktatója. Ha a suliban volt valahol hangos balhé, ez
a diák biztos, hogy mindig a környéken volt (vagy maga is részese volt). Nem volt
egyszerű eset, sok fejtörést okozott nekünk, azt gondolom mindegyik kollegám
nevében mondhatom, ahogy azt is, hogy ezzel együtt mind nagyon szerettük, mert
borzasztó jóságos, szeretetreméltó tanuló volt.
Közös
iskolai időszakunk talán első évében történt, hogy pásztor-játékot terveztünk
előadni a karácsonyi ünnepségen. Nem tudom, milyen ötlettől vezérelve a három
királyok egyikét az említett srác alakította. Képzelhetitek ezt a nagyon jópofa
és feltűnő, nagyszájú, vagány, mindenki által ismert, komoly presztizzsel (a
sulis mércét alapul véve 😊 )rendelkező fiatal felnőttet…valamilyen
barnító krémmel kentük ki, volt egy jópofa koronája és talán anyukám egyik
terítője volt a palástja a műsorban😊! A fiú a címben leírt mondattal
lépett színre, amit sajátos módon hangsúlyozott, ezzel máris vastapsra
kényszerítve a lelkes közönséget: “Ki vagyok? Mi vagyok? Boldizsár!...KIRÁLY
VAGYOK!” hangzott az ezután szállóigévé vált mondat😊.
Amikor
a bemutatkozó bejegyzésen kezdtem agyalni, ez a két kérdés csengett a fülemben:
Ki vagyok? Mi vagyok? Innen jutott eszembe a fenti kis anekdota.
Ancsi
vagyok. Értelmileg akadályozottak pedagógiája és Autizmus spektrum pedagógiája
szakirányos gyógypedagógus. Két autizmus spektrum állapotban érintett kicsi fiú
édesanyja. Testvér. Anyukám egyik lány gyermeke. A pszichológusom egyik kliense. A férjem
felesége. A földkeregség egyik legstréberebb tanulója. Felnőtt balett növendék.
A
blogot sok céllal kezdem írni, melyek közül kettő hangsúlyos:
1. Szorongással küzdök, amit időnként
depresszió fűszerez. Közel egy éve járok pszichoterápiára. Nagyon sok gondolat kavarog
a fejemben, főként kínzó, lehangoló gondolatok. Éjszaka nagyon gyakran órákon
át vagyok ébren és ezeken a gondolatokon pörgetem magamat. Nagyon szeretek
írni. Az az intuícióm, hogy az, hogy leírok egy csomó gondolatot, segít
lepakolni kicsit a terhet, aminek egy része szorongást kelt bennem, segít
kiüríteni a fejemet.
2. Mivel a napjaim nagy részében, s
szerepeim jelentős részében “autizmusban utazom”, ezért a másik celom kicsit a
tudásformálás, a környezetem, és olvasók edukálása, szem nyitogatás,
gondolatébresztés, a neurodivergens személyek egy specifikus kategóriájának láttatása
az én szememen, a mi történeteinken keresztül.
+1. Sejteni vélem, milyen
kihívásokkal jár eltérő fejlődésmenetű gyermeket nevelni, ezért egyáltalán nem
titkolt celom a sorstárs szülőkkel való összekacsintás, az, hogy lássák a
történeteinken keresztül, hogy nincsenek egyedül. Szeretném támogatni azokat,
akik diagnózis előtt állnak, azokat, akiknek a gyermekét frissen diagnosztizálták,
azokat, akik a diagnosztikus kivizsgálás előtti szorongató forgatagban kóvályognak.
Látlak téged! Nem vagy egyedül. Kérdezz bátran! Legyenek a történeteim az
erőforrásaid.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése